Nå – i går kl. 08.17 skrev jeg en klage til Nykredit’s Kundecenter ang. den helt ude i hampen flabet “kundevenlige” medarbejder jeg talte med – og jeg har stadig ikke hørt noget tilbage fra dem!
Intet!!
Ingen mail, ingen opkald – intet. Og de har selvfølgelig heller ikke åbnet mit dankort igen – jeg syntes det er så langt ude, specielt fordi den service jeg får hos dem er så enorm mangelfuld at det slet ikke kan kaldes service!
December 2009 var jeg et ret så formuende ung dame på 31 år, jeg stod til at skulle købe en lejlighed på Vesterbrogade i København og lægge udbetalingen på ½ mio kontant. Samtidig havde jeg netop bestilt en ny bil som også skulle betales kontant – jeg har aldrig ALDRIG nogensinde købt noget jeg ikke har haft råd til, udover fast ejendom.
I dag ejer jeg min lejlighed i Århus som på nær 88.900 kr er betalt helt ud, ret godt klaret taget i betragtning af at jeg købte den mens jeg var på SU. Jeg tog et SU lån og brugte de penge hver måned til at betale af med på mit boliglån – SU lån betaler jeg jo ikke renter af før ét år efter end uddannelse, så det er jo en kanon mulighed som jeg slet ikke forstår at flere unge ikke benytter sig af! Kunne jeg ville jeg udnytte dét på det groveste!! Købe aktier for pengene eller noget!
Nå men udover lejligheden som Nykredit virkelig gerne vil have en slagsfuldmagt til – hvilket de end ikke får hvis jeg døde! Så har jeg gården – som er en virkelig dårlig forretning i øjeblikket og dérfor vil Nykredit også gerne have en salgsfuldmagt til dén, men igen, selv hvis jeg døde og var blevet til muld så ville de IKKE få fingerne i min gård! That’s for damn sure!!
Jeg betaler mine realkredit lån HVER kvartal, jeg betaler alle mine forsikringer – jeg kæmper og kæmper og så lukker de fandeme mit dankort pga. ca. 1300 kr i overtræk!!
Her til morgen ringede jeg så ind til Nykredit igen og fik fat i en medarbejder som jeg kort bad åbne mit dankort igen, hun spurgte selv hvorfor det var lukket og jeg sagde pga. at jeg havde haft overtræk – medarbejderen spurgte så om jeg var intersseret i at tale med en rådgiver – hvis det ikke havde været så tidligt om morgen og en så alvorlig ret smertelig sag (dårlig økonomi er roden til alt ondt) så havde jeg grined, en rådgiver?
Seriøst Mamma, der er ikke nogen formue at rådgive om, siden mine penge gik fløjten har der ligesom ikke været den store interesse fra jeres side mod mig og pludselig fortæller denne her medarbejder mig at Nykredit Bank for ca. en måned siden har indført at man kan få en privat bankrådgiver, hvilket er dét jeg har skreget på i 1½ år nu!
Fandeme om jeg gider sidde og forklare mig til enhver nyudklækket bankrådgiver hver evig eneste gang der er noget med mine kontoer – jeg har altid brugt en dame som sidder i Jylland og som er hende der har ordnet mine lån på gården, hun har intet med bankafdelingen at gøre men det er altid hende jeg ringer til, fandeme om jeg gider sidde med en teenager som ikke forstår noget og som ikke kender min situation – men det er sådan det har været, i Nykredit Bank.
Damen fortæller endvidere at de har tre kategorier af kunder inden for denne her nye service: 1. Formuende kunder 2. Kunder med lidt formue og 3. Kunder de ikke tjener noget på.
Engang ville jeg havde ligget i kategori 1 men nu er jeg en 2’er men sjovt nok så er den behandling jeg får som om jeg var en 3’er med pil nedaf!
Jeg var høflig, don’t get me wrong men jeg var også kold da jeg sagde at mine dage hos Nykredit ganske givet var talte, men at hun da godt måtte lade en medarbejder kontakte mig – det skader jo aldrig at høre hvor meget de vil gå i knæ for mig, selv om jeg tænker det er ganske lidt.
Min økonomi skal nok vende igen, for that I’m quite sure – specielt er jeg HELT sikker når jeg sidder og taler med sådan nogle tågehoveder som i bund og grund intet aner om kundeservice. Jeg mener, man kan jo være en suuuuper bankrådgiver og en suuuuuuper økonomi hjerne, men hvis service genet mangler hvad kan man så?
Det var det samme da jeg var i lære som Guldsmed, en dygtig anerkendt guldsmed behøver jo ikke nødvendigvis være en god læremester – nogle kan deres nørded håndværk i søvne men kan ikke lære fra sig og det er det samme med en bank – og det er altså bare IKKE mig de skal øve sig på for så flår jeg strubehoved ud på dem!
Men spændene om der overhoved er nogen som kontakter mig – hos Danske Bank gider der 1½ måned og en rykker fra min siden før en ugidelig bankrådgiver på ca. 21½ ringede til mig og kløved nogle tal af over telefonen, det var SÅ åbenlyst at han var total ligeglad med om jeg var kunde hos dem eller ej – og sådanne banker og sådanne bankrådgivere, ja de skal bare holde sig LANGT VÆK fra mig!!
Og nu truer en ny dag i butiksverdnen – hvorfra jeg ikke kan få fri til at gå til min coachingbuddies release event, en event som jeg selv har været med til at stable på benene og hvortil jeg selv har bidraget med flere artikler – jeg syntes det er langt ude at jeg den ene dag til ansættelsessamtalen kan få fri og den næste dag ikke kan, hvis ikke min morale var så utrolig høj så meldte jeg mig syg fra arbejde i dag, fik penge for ikke at gå på arbejde og tog til eventen som jeg var loved fri til – men jeg svigter ikke mine kollegaer hvor hjernedøde de end er – mere om det en anden dag – det er bare sådan jeg er opdraget men lige NU ville jeg da ønske jeg var opdraget anderledes!!!
Hvad har DU på hjertet?